1. Wees proactief én actief
Hier draait het allemaal om; het tonen en vooral nemen van initiatief. Niet wachten tot iemand iets van je nodig heeft of wil dat je iets voor ze doet. Nee. Jij ziet een issue en wil het meteen aanpakken of oplossen. Bied je hulp aan, neem verantwoordelijkheid en laat zien dat jij een doener bent. Misschien zie je wel kansen in een verbeterde uitlichting van promotiemateriaal? Of zie je mogelijkheden in een meer lonende interne communicatie? Wellicht weet jij precies hoe je de beste planning moet ontwikkelen? Laat je ideeën niet zweven, maar werk ze uit en deel ze met je team. Zo bewijs je dat je betrokken bent en laat je je moedwilligheid zien.
2. Probeer van iedereen te leren
Tijdens een traineeship in onze supermarkt krijg je een begeleider toegewezen die je helpt met alles wat je nodig hebt. Iemand die je heel veel bijbrengt. Maar, daar stopt het leren niet. Het is juist belangrijk dat jij ook interesse toont in het kennen en kunnen van je mede-supermarktgenoten. Je collega’s, die misschien niet dezelfde werkzaamheden uitvoeren als dat jij doet, maar je wel kunnen helpen ontwikkelen op vlakken waar jij wellicht nog in kan groeien.
3. Leer van je fouten
Fouten maken een must? Ja, wij vinden van wel. Jij bent namelijk een mens en fouten maken is helemaal menselijk. Door fouten te maken, leer je een heleboel. Je kan feedback krijgen op je communicatie, een vergissing in de planning of misschien wel op werk dat je onvolledig afgeleverd hebt. Het is niet erg, want je staat bij een traineeship klaar om te leren van je fouten. Laat het gebeuren en zie het als een kans om te groeien!
4. Communiceer vriendelijk, duidelijk en bondig
Als er íets belangrijk is, dan is het wel in contact blijven met de mensen om je heen. Zowel met je begeleider, je team als je klant. Geef je collega’s regelmatige updates over je voortgang, stel vragen, spreek uit waar je tegenaan loopt en vraag om feedback. Transparantie zorgt voor vertrouwen en je voorkomt verrassingen. Bovendien laat je hier je professionaliteit zien.
5. Koppel theorie aan praktijk
Uiteraard zit er ook een stuk theorie vast aan je traineeship. Het is belangrijk om alles wat je daar leert, zo snel mogelijk ook in de praktijk te testen. Zo blijft theorie je beter bij en kan je het gelijk omzetten in een essentiële taak. Het draait dus allemaal om verbindingen leggen. Hoe passen modellen over leiderschap, klanttevredenheid en logistiek binnen je dagelijkse werkzaamheden en hoe ga je daarmee om? Door hierop te reflecteren, laat je zien dat je niet alleen doet, maar ook denkt.
6. Laat zien waarom jij een belangrijke toevoeging bent aan het team
Wat is jouw meerwaarde? Wat voeg jij voor essentiële skills toe aan je team? Aan het eind van je traineeship wil je niet alleen vertellen wat je hebt geleerd, maar vooral wat je hebt bijgedragen. Je hebt waarschijnlijk een verbeterplan opgesteld, gewerkt aan teamefficiëntie en nieuwe planningen getest. Wat heb je nog meer gedaan? Maak het concreet en benoem je impact. Zo laat je zien wat je waard bent en wellicht kan je binnenkort wel aan de slag bij een leuk filiaal van Albert Heijn.
Doorgroeien na je traineeship? Grijp je kans!
Wist je dat veel trainees na hun traineeship bij Albert Heijn blijven werken in het filiaal of in ieder geval bij ons? Dat kan jou ook gebeuren! Wil jij meer weten over onze traineeships of heb jij interesse in één van onze vacatures? Laat het weten, wij komen graag met je in contact!
Hier draait het allemaal om; het tonen en vooral nemen van initiatief. Niet wachten tot iemand iets van je nodig heeft of wil dat je iets voor ze doet. Nee. Jij ziet een issue en wil het meteen aanpakken of oplossen. Bied je hulp aan, neem verantwoordelijkheid en laat zien dat jij een doener bent. Misschien zie je wel kansen in een verbeterde uitlichting van promotiemateriaal? Of zie je mogelijkheden in een meer lonende interne communicatie? Wellicht weet jij precies hoe je de beste planning moet ontwikkelen? Laat je ideeën niet zweven, maar werk ze uit en deel ze met je team. Zo bewijs je dat je betrokken bent en laat je je moedwilligheid zien.
2. Probeer van iedereen te leren
Tijdens een traineeship in onze supermarkt krijg je een begeleider toegewezen die je helpt met alles wat je nodig hebt. Iemand die je heel veel bijbrengt. Maar, daar stopt het leren niet. Het is juist belangrijk dat jij ook interesse toont in het kennen en kunnen van je mede-supermarktgenoten. Je collega’s, die misschien niet dezelfde werkzaamheden uitvoeren als dat jij doet, maar je wel kunnen helpen ontwikkelen op vlakken waar jij wellicht nog in kan groeien.
3. Leer van je fouten
Fouten maken een must? Ja, wij vinden van wel. Jij bent namelijk een mens en fouten maken is helemaal menselijk. Door fouten te maken, leer je een heleboel. Je kan feedback krijgen op je communicatie, een vergissing in de planning of misschien wel op werk dat je onvolledig afgeleverd hebt. Het is niet erg, want je staat bij een traineeship klaar om te leren van je fouten. Laat het gebeuren en zie het als een kans om te groeien!
4. Communiceer vriendelijk, duidelijk en bondig
Als er íets belangrijk is, dan is het wel in contact blijven met de mensen om je heen. Zowel met je begeleider, je team als je klant. Geef je collega’s regelmatige updates over je voortgang, stel vragen, spreek uit waar je tegenaan loopt en vraag om feedback. Transparantie zorgt voor vertrouwen en je voorkomt verrassingen. Bovendien laat je hier je professionaliteit zien.
5. Koppel theorie aan praktijk
Uiteraard zit er ook een stuk theorie vast aan je traineeship. Het is belangrijk om alles wat je daar leert, zo snel mogelijk ook in de praktijk te testen. Zo blijft theorie je beter bij en kan je het gelijk omzetten in een essentiële taak. Het draait dus allemaal om verbindingen leggen. Hoe passen modellen over leiderschap, klanttevredenheid en logistiek binnen je dagelijkse werkzaamheden en hoe ga je daarmee om? Door hierop te reflecteren, laat je zien dat je niet alleen doet, maar ook denkt.
6. Laat zien waarom jij een belangrijke toevoeging bent aan het team
Wat is jouw meerwaarde? Wat voeg jij voor essentiële skills toe aan je team? Aan het eind van je traineeship wil je niet alleen vertellen wat je hebt geleerd, maar vooral wat je hebt bijgedragen. Je hebt waarschijnlijk een verbeterplan opgesteld, gewerkt aan teamefficiëntie en nieuwe planningen getest. Wat heb je nog meer gedaan? Maak het concreet en benoem je impact. Zo laat je zien wat je waard bent en wellicht kan je binnenkort wel aan de slag bij een leuk filiaal van Albert Heijn.
Doorgroeien na je traineeship? Grijp je kans!
Wist je dat veel trainees na hun traineeship bij Albert Heijn blijven werken in het filiaal of in ieder geval bij ons? Dat kan jou ook gebeuren! Wil jij meer weten over onze traineeships of heb jij interesse in één van onze vacatures? Laat het weten, wij komen graag met je in contact!