De 3 succesverhalen van collega’s met een passie voor klantenservice

Verhalen van collega’s met hart voor klant én winkel

Onze mensen maken het verschil

Nee, bij Albert Heijn zijn volle schappen en scherpe aanbiedingen niet het enige wat belangrijk is. Hier draait het om, je raad het misschien al: onze mensen. Onze collega’s en onze klanten. En die waardevolle collega’s, staan iedere dag klaar met een glimlach, een luisterend oor en een helpende hand. En ja, de meesten maken daar echt hun specialiteit van. We spraken drie van die topcollega’s over hun werk, de liefde voor klantcontact en waarom ze het zo leuk vinden om bij Albert Heijn te werken.

Nadia (35): Al 10 jaar hét gezicht van onze kassa

Nadia straalt eigenlijk nooit niet, wanneer ze vertelt over haar werk als caissière. Eigenlijk altijd dus. Al sinds haar 25e is ze te vinden als positiviteitsgoeroe achter de kassa en haar energie neemt elke dag weer toe. Deze vrouw is niet te stoppen en haar klanten merken dat gelukkig ook. Zij gaan in de supermarkt het liefst even bij haar langs om af te rekenen, zodat ze even een praatje kunnen maken. “Ik ben hier na mijn opleiding simpelweg gewoon blijven hangen, omdat het zo goed voelde. De sfeer, de collega’s, de klanten. Alles klopt voor mij.” Voor Nadia is elke vorm van klantcontact waardevol. Of iemand nu haast heeft of juist zin heeft in een praatje, ze voelt dat feilloos aan. “Ik kreeg eerder weleens de vraag: wilde je dan niet nog verder studeren? En dan zeg ik eigenlijk altijd: Ja, dat doe ik hier, elke dag opnieuw. Ik leer elke dag zulke mooie dingen over heel veel verschillende onderwerpen.” Nadia ziet elke dag als een feestje bij Albert Heijn. “Ik hou van communiceren met mensen. Jong, oud, verlegen of spraakzaam. Ik vind dat iedereen aandacht verdient. En soms is een simpele ‘hoe gaat het met u vandaag?’ al genoeg om iemands dag te maken, omdat ik zelf weet hoe belangrijk dat is.” Dat haar betrokkenheid en haar klantenservice wordt gewaardeerd, blijkt uit de vele klanten die bewust haar kassa kiezen. Dan zeggen ze: ‘Jij maakt er altijd het mooiste van, Nadia.’ “Reden genoeg voor mij om hier nog jaren te blijven.”

Jorrit (24): Assistent filiaalleider met oog voor mensen

Jorrit begon ooit als vakkenvuller, maar al snel viel zijn talent op. Na zijn opleiding in retail klom hij op tot assistent filiaalleider. Zijn verantwoordelijkheden zijn groot, van inkopen tot het begeleiden van promoties. Toch vergeet hij ondanks zijn drukke werkdagen nooit waar het echt om draait: de mens, de klant. “Ik hou van de grote mate van dynamiek hier. Je bent bezig met cijfers en planningen, maar tegelijkertijd loop je rond in de winkel en heb je veel prettig contact met klanten. Die combinatie maakt het dynamisch en natuurlijk heel leuk.” Wat Jorrit bijzonder maakt, is zijn vermogen om altijd tijd te maken voor iets kleins. Geven zijn collega’s aan. Een snelle begroeting in het gangpad, een grapje bij de kassa of een luisterend oor als een vaste klant zijn verhaal weer even kwijt wil. “Ik geniet er zelf altijd wel van om lol te trappen en dat af te wisselen met serieus advies. Maar, mensen onthouden die momenten. Dat je ze ziet, hoort. Dan bouw je al snel een vertrouwensband op.” Zijn collega’s noemen hem onmisbaar. Niet alleen vanwege zijn kennis, maar vooral om zijn positieve energie. “Als Jorrit werkt, weet je: het komt goed.”

Rayan (43): Vrolijke slager met passie én een verhaal bij elk stuk vlees

Als je iets wilt weten over vlees of vis, dan moet je bij Rayan zijn. Al negen jaar staat hij achter de versafdeling en geen klant vertrekt zonder een portie kennis en een bult enthousiasme. “Klant: ‘Hoe braad ik deze biefstuk het beste?’ Ik: ga maar even zitten, dit is belangrijk!”, lacht hij. Rayan vindt het geweldig om zijn passie te delen met mensen die houden van goed en gezond eten. Hij vertelt met plezier over herkomst, bereidingswijzen en de beste smaakcombinaties. Zijn doel? Dat klanten met vertrouwen en plezier aan de slag gaan in hun keuken. “Het mooie is: ik mag adviseren en mensen nemen het graag van me aan. En dat doe ik met liefde. We verkopen hier kwaliteit en ik wil dat klanten dat ook echt gaan waarderen en begrijpen.” Het gaat Rayan dus om meer dan alleen vlees. Hij bouwt relaties op met zijn klanten, weet wat ze lekker vinden en staat altijd klaar met een persoonlijk advies. “Het zijn die goede gesprekken met klanten en collega’s die mijn werk betekenis geven.”

Jouw passie voor klantenservice tot leven brengen bij Albert Heijn? Solliciteer nu!

Ben jij benieuwd naar jouw enthousiaste collega’s met een passie voor klantenservice? Wij hopen dat we ze snel aan je kunnen voorstellen. Dus waag die sprong in het diepe en solliciteer naar de leukste baan in de supermarkt! Bekijk hier onze vacatures en ontdek de beste plek voor jou.

Inhoud

Lees ook onze andere blogs

  • Ontdek de doorgroeimogelijkheden na jouw supermarkt traineeship

    Van shiftleider tot supermarktmanager: jouw groeipad in beeld

    Lees meer
  • Dit is hoe werken in de supermarktbranche bijdraagt aan je persoonlijke groei en zelfvertrouwen!

    Werken in de supermarkt is de uitgelezen kans om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken.

    Lees meer
  • Ontwikkeling van zelfvertrouwen en leiderschap in de supermarkt

    7 manieren om jezelf te overstijgen

    Lees meer