De spin in het web die alles bij elkaar houdt, degene die getrainde kaakspieren heeft van het glimlachen én degene waar collega’s altijd op kunnen rekenen: de servicemedewerker. Lachen, helpen en hard werken zijn drie belangrijke kernwaarden voor deze persoon, maar er zit nog zoveel meer van waarde achter. Klantenservice biedt namelijk fantastische groeikansen en veel ruimte tot een brede ontwikkeling. En daar vertellen wij je hier alles over.
Van eerste aanspreekpunt naar onmisbare schakel
Wanneer klanten een vraag of een probleem hebben, is de servicemedewerker (jij?) degene die hen helpt. De klantenservice die het anders doet dan anderen, degene die de beste indruk maakt. En dat betekent niet alleen dat je snel moet schakelen, maar ook dat je leert om heel goed te luisteren, oplossingsgericht te denken en professioneel te communiceren. Dit zijn bovendien essentiële vaardigheden waar je in élke functie profijt van hebt. En hoe meer je hierin groeit, hoe meer verantwoordelijkheid je kan dragen en ze uitstraalt.
Van bijbaan tot carrièreswitch
Veel van ons beginnen in de klantenservice als bijbaan, maar dat kan al heel snel uitgroeien tot een vaste baan met interessante doorgroeimogelijkheden. Misschien start je als servicemedewerker, maar al snel kun je je specialiseren in klanttevredenheid of misschien wel teamleider worden? Je leert alles on the job, terwijl je werkt met collega’s die net als jij willen groeien. Daar krijg je namelijk alle tijd en ruimte voor. Tof he?
Doorgroeien tot je een ons weegt (non-stop dus)
Binnen de klantenservice zijn er volop kansen om jezelf te ontwikkelen. Denk aan de kans om trainingen te volgen in communicatieve vaardigheden, cursussen klantgerichtheid of zelfs te starten met een leiderschapstraject. Albert Heijn investeert in zijn medewerkers en helpt je om jouw grote ambities waar te maken. Wil je doorgroeien naar teamleider of misschien zelfs filiaalmanager? Laat jezelf niet tegenhouden.
Leer soft skills waar je de rest van je leven iets aan hebt
In de klantenservice leer je omgaan met allerlei soorten mensen en situaties. Je wordt beter in het oplossen van problemen, ontwikkelt een sterke mate van stressbestendigheid en leert hoe je een positieve impact kunt maken, zelfs op lastige momenten. Dat noemen we (onmisbare) soft skills. Deze unieke vaardigheden neem je overal mee naartoe. Of je hart nu ligt in de retail of elders. Jouw skills, jouw dromen.
Word jij onze nieuwe servicemedewerker?
Zie jij klantenservice niet alleen als een bijbaan, maar als een kans om jezelf te ontwikkelen en mensen écht blij te maken? Pak dan deze kans.
Check onze vacatures en ontdek hoe jij kunt groeien binnen ons team.